lørdag den 18. august 2012

Værsgo!

Kender du frustrationen over at børnene begynder at tage bøgerne op før du er færdig med din forklaring om timens arbejde, med det resultat at de ikke fik det hele med? De bagerste i klassen havde faktisk slet ikke en chance for at høre det p.g.a. den småskramlen ...

Jeg gør! I mange år irriterede det mig, at de ikke ventede og hørte hele min besked, indtil jeg en dag høre en kollega slutte sin besked af med "Værsgo". Det lille ord var tegn til børnene om, at NU måtte de gå i gang.
Jeg tog det straks til mig, og siden da har det været en af mine faste procedurer (som vi selvfølgelig træner). Det kan f.eks. lyde sådan her:
"Om lidt, når jeg siger værsgo, skal I tage jeres matematikbøger, jeres kladdehæfte og penalhuset op.-Værsgo!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar